Ny design til TTHs hjemmeside

Det er fast arbejde at konstruere hjemmesider for TTH – fire udgaver er det blevet til på de fire år TTH har eksisteret. I dag er en ny version blevet lagt op og den er et overvejende godt bekendtskab.

Forgængerens meget mørke udtryk er blevet erstattet med et lyst og luftigt design. Måske endda lidt for luftigt, for menusystemet og slide-showet presser selve indholdet for langt ned. Til gengæld er navigationen samtidig er blevet forbedret. Man kan nu gå direkte til fx. herrernes kampprogram, idet det er blevet integreret i menusystemet. Og det er ret heldigt for “Kommende kampe” for henholdvis damer og herrer er blevet kogt ned til en spalte med “Events og Reportager”, som indtil videre kun viser den næste kamp.

Til glæde for de statistik-ivrige kan man nu se hvor mange mål de forskellige spillere har scoret i de enkelt kampe under “statistik”. Under “topscorere” er der tilføjet information om hvilken position de forskellige spillere spiller og det er jo rart, hvis man ikke lige kan huske det. Det giver dog ikke et helt sandfærdigt billede, idet Kim Nielsen fx. står opført som centerspiller, selvom han for tiden vikarierer for Martin K. på venstrefløjen. Det er der dog ikke meget at gøre ved. De minibilleder af spillerne der også optræder på topscorer-siden er til gengæld ret overflødige.

Underrubrikken/teaseren er vendt tilbage til nyhedsoversigten på forsiden efter at have været væk i den forrige version. Desværre bliver den ofte forkortet og man kan ikke læse den fulde udgave når man trykker på en nyhed. En lille fejl, der skæmmer helhedsindtrykket.

En anden lille, men også sjov, fejl er at højden i de forskellige spillerportrætter er mm og ikke cm. Fx. står Morten Sejer opført til at være 195 mm, hvilket enhver der har set ham i levende live forhåbentlig vil opponere imod!

Alt i alt er TTHs designbureau Proff Art sluppet ganske pænt fra det. De har dog været lidt dovne og ikke sikret sig at brugere der ikke benytter Internet Explorer kan opleve siden som den er tænkt. I Opera-browseren er TTH-logoet, menuen under det og billedet forskudt på en måde, der ikke ser særligt køn ud. Desuden skifter billedet ikke i slide-showet.

Siden får fire ud af seks stjerner for en ganske vellykket side, der dog skæmmes af at den ikke er kompatibel med alle browsere og et menusystem/slide-show der fylder for meget.